Saturday 12 March 2016

Mereka Tak Tahu.

Entah sejak bila.
hati ini mudah terasa.
entah kenapa.
air mata ini.
asyik mengalir tanpa asbab yang nyata.

akal ku persoalkan.
sejak bila kau lemah begini ?
sejak bila air mata kau mengalir tak reti berhenti ?

entah macam mana.
terdetik dalam hati.
mungkin menjauh cara yang terbaik.
mungkin dengan cara ini.
hati akan lebih bahagia ?

pabila derapan langkah ini bermula.
tiba tiba.
air mata ini mengalir laju.
lebih laju dari sebelumnya.

hatiku mula persoalkan.
mengapa ?
kenapa ?

ah!
bukankan dulu kau biasa ditinggalkan dan melepaskan ?
kenapa kini payah ?
kenapa kini rentak kekuatan kau berubah ?
kenapa ?

hari demi hari.
luka ini makin sakit.
rindu yang pada awalnya manis.
berubah terus kepada pahit.

hati ini sakit.
luka ini makin pahit.

sakit.
bila mereka anggap diri ini pergi untuk menjauh.
sakit.
bila mereka anggap diri ini membenci.
sakit.
bila mereka katakan ukhuwah ini hancur.
sakit.

jujur.
aku pergi bukan untuk melupakan.
bukan untuk meninggalkan kau keseorangan tanpa teman.
aku pergi untuk mencari.
dimana kekuatan aku yang dulu ?
dimana hati aku yang dulu ?

maafkan aku.
kerana hadir lalu pergi.
maafkan aku.
sebab tak pandai menjaga kemanisan dalam ukhuwah ini.

maafkan aku sahabat.



No comments: